Reizen - Reisverslag uit Sydney, Australië van Niels Meijdenberg - WaarBenJij.nu Reizen - Reisverslag uit Sydney, Australië van Niels Meijdenberg - WaarBenJij.nu

Reizen

Door: Niels

Blijf op de hoogte en volg Niels

08 April 2012 | Australië, Sydney

Hallo allemaal,

Nou ik ben nu echt onderweg in Australië. We zijn 2 weken geleden vertrokken in Sydney met zijn drieën, een stationwagen en wat campingdingen en nu zijn we in Town of 1770. De eerste dagen was t even omschakelen van leven in een huis in leven in een auto, maar t is geweldig. We hebben dankzij de auto zoveel vrijheid. We kunnen overal heen rijden waar we willen. We zijn inmiddels nog maar met zijn tweeën omdat een van mijn vrienden onverwachts terug moest. Het is wel een stuk comfortabeler nu. Nu slapen we meestal achterin en gooien alle spullen op de voorstoelen, waar we voorheen gewoon op de stoelen sliepen omdat er niet meer ruimte was. De eerste week hebben we bijna elke nacht aan zee gestaan en dat is fantastisch in slaap vallen met het geluid van de golven. Iedere morgen word je wel wakker van de zon rond half 8 dus dat is minder. Het ideale van Australië is dat er overal waar we tot nu zijn geweest stranden zijn en dan zijn er ook altijd toiletten, douches en bbq's. 

We hebben tot nu al tientallen stranden gezien en tientallen plaatjes. Sommige wat interessanter dan andere. In Byron Bay zijn we gaan skydiven, dat was geweldig. In het begin was het wel eng maar we moesten het doen met zijn drieën hadden we afgesproken en het geweldig om een vrije val te maken van ongeveer een minuut. We komen ook overal backpackers tegen van over de hele wereld en doordat er zoveel backpackers zijn kun je ook op veel plekken goed op stap. We hebben eigelijk al te veel gezien om op te noemen. In Byron Bay lagen we op het strand toen er ineens een groep dolfijnen door de golven sprong en in Surfers Paradise zijn we in de hoogste toren van australie geweest en op het hoogste punt kon je de bolling van de aarde zien. Een paar dagen geleden zijn we naar Fraser Island geweest voor 2 dagen. Fraser Island is het grootste zandeiland ter wereld. We daar in kraakheldere meren gezwommen, wilde dingo's gezien en allerlei plekken op t eiland gezien. Op Fraser Island zijn geen wegen dus het strand is de weg daar, dat was ook wel een bijzondere ervaring. 

Komende weken gaan we naar de Whitsunday Islands en Great Barrier Reef bekijken. In Cairns gaan we nog wat vrienden van Sydney terug zien en dan is het tijd om via the Outback terug te gaan naar Sydney, maar ik zal voor die tijd weer iets van me laten horen. 

Groeten uit Town of 1770,
Niels 

  • 08 April 2012 - 12:29

    Lies:

    hoi Niels, op de eerste plaats nog bedankt voor de kaart, als het klopt wat er op stond was hij zes dagen onderweg geweest'het is maar goed dat er meer mogelijkheden zijn om met elkaar te communiceren. Wat je nu na je studieperiode meemaakt is echt te gek,zeg. ik ben wel een beetje jaloers, maar van de andere kant, ik denk dat ik het missschien ook wel niet zou durven, vooral sky-diving het schijnt heel bijzonder te zijn ; dolfijnen van het van het strand af zien springen lijkt me ook wel bijzonder. Je zult vast nog meer mooie dingen zien. ik heb eerder de neiging om te zeggen: je bent toch wel voorzichtig he.maar dat kan ik beter achterwege laten en het gewoon aan jou overlaten. ik heb ook eens op een camping gestaan zo dichtbij of op het strand, dat is echt genieten, ,smorgens vroeg is dat iets minder, dat geloof ik goed.hoeveel km wil je nog met dat ,campertje, halen. fijn dat je zo overal makkelijk kunt komen, wel linksrijden, gaat dat goed?
    het went snel, ik heb dat in ierland gedaan. nou NIels het ga je verder goed, geniet en blijf genieten. ik kijk weer uit naar je volgende bericht . Dag, lieve groet van Lies


  • 08 April 2012 - 15:45

    Bernard Holtmaat:

    He Niels,

    als ik dat zo allemaal hoor dan zou ik nooit meer terugkomen naar Nederland.
    Het lijkt mij een ongelooflijk avontuur, waar je de rest van je leven op terug kunt kijken.

    Toevallig was dat van het opera house afgelopen week op discovery TV. Indrukwekkend.

    Ik zou zeggen, geniet er nog maar van, want time flies.

    Bernard

  • 09 April 2012 - 15:33

    Ria Holtmaat:

    G,day mate,
    Jou verhaal zegt alweer genoeg, wat een avontuur zeg.
    Wat een groot land he, dan is Nederland maar stipje .
    Nog genoeg te doen en te bezichtigen, dus nog veel plezier op jullie trip.
    groet uit de polder.
    Jan en Ria

  • 10 April 2012 - 06:16

    Berthy:

    He Niels we zijn weer thuis en hebben het heel goed gehad Was me ervan bewust wat dichterbij je in de buurt te zijn Dank je wel voor de kaart Wat een geweldige ervaringen Harimurti leeft ook helemaal mee Hij is ook op Freser Islands geweest en hij en Menno hebben ook zo gereisd Hij zegt steeds tegen mij Daar moeten we ook naar toe. Ik vind het zo te gek voor je en ben ook trots dat je dat allemaal doet Geniet nog maar heel erg en veel lieve groeten van ons

  • 11 April 2012 - 20:41

    Henriëtte :

    Wat een belevenis. Zoals Bertie al schreef: trots op wat je doet. Met veel bewondering en respect voor jou ( en al je nichtjes die je voorgingen in de buitenlandse reizen ) . Blijf het bijzonder vinden dat jullie dat allemaal ondernemen. Wie weet gaat er op deze manier een van ons nog wel een keer naar China.

  • 16 April 2012 - 16:01

    Annelies:

    Hey neef,

    Geweldig wat jij allemaal mee maakt. Super gaaf gewoon!
    Geniet van alle mooie dingen en als je terug bent wil ik vraagje verhalen horen en je foto's zien?

    Groetjes Annelies

  • 17 April 2012 - 20:00

    Sjaak En Maria:

    Grandioos,slapen aan de zee en dan gewekt worden door een stralende zon. Die hebben wij op dit moment s'morgens ook maar s'middags lijkt het wel of het weer winter wordt zegt Sjaak.
    Lieve help, dat jij ging skydiven dat is toch wel super. Doen ze dat in de Molenakker ook niet of noemen ze dat anders? Die vliegen meer vinden wij dus dat zal dan wel skyflying genoemd worden. Nou dat horen we nog wel eens.
    Hoe mooi die dolfijnen en dan in zee en de bolling van de aarde daar heb je toch wel foto's van gemaakt want dat moeten we toch wel zien!
    Dingo's die zijn niet zo aardig of toch wel?
    Wat een avonturen allemaal je zal er nooit over uitvertelt raken maar dat geeft niks: wij luisteren er graag naar.
    Nou, nog veel succes de volgende weken en vooral veel plezier en goede reis!
    Vele groetjes van ons beide.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Op reis in Australië

Recente Reisverslagen:

26 Mei 2012

Einde Australië

05 Mei 2012

The Outback

08 April 2012

Reizen

22 Maart 2012

Avontuur

04 Maart 2012

Halverwege mijn studie
Niels

Ik ben van 6 februari tot 11 juni op reis, via deze pagina kan iedereen een beetje op de hoogte blijven. De reis zal gaan langs Hong Kong, Sydney(waar ik 6 weken ga studeren), oostkust Australië en Singapore.

Actief sinds 06 Feb. 2012
Verslag gelezen: 409
Totaal aantal bezoekers 15273

Voorgaande reizen:

06 Februari 2012 - 11 Juni 2012

Op reis in Australië

Landen bezocht: