Avontuur - Reisverslag uit Bondi, Australië van Niels Meijdenberg - WaarBenJij.nu Avontuur - Reisverslag uit Bondi, Australië van Niels Meijdenberg - WaarBenJij.nu

Avontuur

Door: Niels

Blijf op de hoogte en volg Niels

22 Maart 2012 | Australië, Bondi

Hey allemaal,

Het is eindelijk zover over 2 dagen ga ik dan eindelijk echt reizen!! Ik heb er superveel zin in! Eerst even over de afgelopen weken. Ik ben opnieuw naar de Blue Mountains geweest, dit keer op een goede dag met heerlijke zon en het was prachtig. We zijn daar met zijn vieren geweest 2 Duitsers, een andere Nederlander en ik en gewoon rondgewandeld en allerlei mooie plekken gezien. Verder zijn we 2 keer naar de Queen Mary 2(een van de grootste cruise schepen ter wereld) gaan kijken die lag hier in de haven, dit was echt ongelooflijk om te zien vooral toen we het door het water zagen varen in de avond.

We hebben natuurlijk ook de nodige feesten gehad, zo hebben we onder andere een boatparty gehad. Zijn we in de avond op een boot door de haven gegaan. De boot had 2 verdiepingen met discotheken erop dus was super. Verder hebben we natuurlijk St. Patricksday gevierd in een van de vele Ierse pubs hier.

Vandaag ben ik eindelijk in het Opera House geweest. Dit mocht is als aankomend architectuurstudent natuurlijk niet missen. Het was fantastisch binnen en ongelooflijk dat iemand in staat is geweest dit te bedenken.

Gelukkig hebben we de laatste tijd ook behoorlijk wat goed weer gehad zodat we verschillende dagen op de stranden hebben kunnen slijten hier. Echter hebben we tussendoor ook veel regen gehad, want als het hier regent, regent het ook gelijk zeer hard.

Er is hier alleen ook minder nieuws. Er is afgelopen weekend een jongen van mijn school overleden nadat de politie hem wilde stoppen, nadat hij koekjes had gestolen, en hem 3x met een tasergun neerhaalde. Ik kende hem niet persoonlijk maar een aantal van mijn vrienden hier wel. Het is hier ook groot nieuws, omdat het o een buitenlandse student gaat en de politie onrechtmatig gehandeld heeft.

Nja het is goed dat mijn tijd hier in het huis tegen het einde loopt, de helft van mijn vrienden is afgelopen weekend al vertrokken en met mij gaan er dit weekend ook weer een paar weg. Al heb ik hier ook een hele leuke tijd gehad, veel mensen leren kennen van verschillende plekken en ik heb natuurlijk een hoop Engels geleerd overal.

Zaterdag gaat mijn avontuur dan eindelijk beginnen. Ik heb met 2 Zwitsers een auto hier, een Ford stationwagen. We gaan met zijn drieën van Sydney naar Cairns reizen en alle fantastische plekken onderweg bezoeken. Het barst er gelukkig van de mooie stranden, plaatsen en natuurlijk Great Barrier Reef. We zullen een deel van de tijd in de auto slapen en deel van de tijd in een tent is het plan. We hebben allerlei camping spullen gekocht dus we zijn voorbereid. Het heerlijke van een auto is dat we kunnen gaan en staan waar we willen en ons eigen tempo kunnen bepalen. We zullen de rit naar Cairns, ongeveer 2600 km, in 5 weken doen en dan gaat een van mijn 2 reisgenoten naar huis. Hierna vertrek ik met mijn andere reisgenoot naar Alice Springs, Adelaide, Melbourne en terug naar Sydney dit is een rit van ongeveer 6000 km die we in de laatste 3 à 4 weken gaan doen voor ik naar Singapore ga voor een weekje. Ik heb dus nog een hele reis voor de boeg gelukkig. Gelukkig is nog niet definitief alleen dat we allemaal een keer vliegtuig naar huis moeten hebben verder laten we alles maar gebeuren.

Dit was het weer voor deze keer. De volgende keer dat ik weer internet zou goed eens een hele tijd van nu kunnen zien, maar dat weet ik nog niet. Ik ga nog even 2 avonden genieten van Sydney en dan ga ik eindelijk echt reizen!! Ik heb er zin in om nieuwe plekken te zien, opnieuw veel nieuwe mensen te ontmoeten en lekker te kunnen gaan waar we willen!!

Heel veel groeten uit Sydney en heel erg bedankt voor alle reacties zowel hier als via de mail,

Niels

  • 22 Maart 2012 - 11:40

    Sanne:

    Leuk Niels!
    Heel veel plezier met je reis, geniet geniet geniet geniet geniet!!!!!
    Bedankt nog voor je kaartje trouwens en je snelle reactie op de mail van Johan, vonden we leuk!

    Geniet geniet geniet geniet!!

  • 22 Maart 2012 - 12:29

    Ria Holtmaat:

    Niels, ik lees dat je er helemaal klaar voor bent, het grote reisavontuur!
    Grote afstanden, maar je zult ontzettend veel mooie dingen zien.
    Have fun, and take care.
    Liefs uit de polder.

  • 23 Maart 2012 - 13:00

    Marlies Holtmaat:

    Hoi Niels,

    Wat super om te lezen dat alles goed gaat, ga zo door!!
    Veel plezier met je reis, en ga van ieder moment genieten!

    Veel liefs,

  • 24 Maart 2012 - 15:59

    Je Vader:

    Hoi Niels,
    Geweldig dat je nu al zo’n fijne tijd hebt gehad. En ook dat je veel van de Engelse cursus hebt opgestoken. Echter van nu af aan niet langer in Sydney en moeten we achter de woorden ‘Waar ben je nu’ waarschijnlijk meer een vraagteken gaan plaatsen. Hopelijk hebben we de komende tijd ook nog regelmatig contact. Voor het thuisfront brachten immers je reisverhaal, het skypen en mailen een fijn gevoel dat het goed met je ging. We hopen dat je nog een paar onvergetelijke maanden tegemoet gaat. Samen met je medereizigers het allerbeste toegewenst.
    Heel veel lieve groeten,
    Pap

  • 24 Maart 2012 - 21:51

    Sjaak En Maria:

    Wat goed dat je zo geniet en wat fijn dat de Engelse cursus er bijna op zit. Toch goed dat je die gedaan hebt, nu kun je in elk geval goed engels als je terug komt.
    Veel goeds op de lange reis en veel plezier en we horen over een tijd vast hele mooie verhalen!
    Groetjes van ons beide.


  • 25 Maart 2012 - 06:46

    Marianne Van Esch:

    Hoi Niels,
    Fijn dat je het zo naar je zin hebt. Wat heb je al veel gezien en mee gemaakt!
    Geniet van de komende maanden en we horen de verhalen thuis wel.

    Heel veel groeten van Ad en Marianne.

  • 25 Maart 2012 - 18:44

    Petra Van Nuenen:

    Hallo Niels,
    dat worden heel wat km rijden als ik goed lees wat jullie plan is. Leuk om zo vooruit te kijken en een planning te maken. Je gaat heel wat bijzondere plaatsen bezoeken. Geniet ervan.

    hartelijke groet, Jan en Petra

  • 01 April 2012 - 09:03

    Annelies:

    Hey Niels,

    Leuk om te lezen dat je het zo naar je zin hebt. Je ben nu inmiddels al lekker aan het rond trekken.
    Ben benieuwd wat je allemaal zult gaan zien.
    Nog bedankt voor je lieve kaartje erg leuk.
    Hier gaat alles goed inmiddels zijn we al aardig gewend aan het leven met een kleine. Het is wel even wennen maar o zo leuk, we genieten er erg van.
    Nog heel veel plezier en geniet!

    Liefs Annelies, Dick en Kai

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Bondi

Op reis in Australië

Recente Reisverslagen:

26 Mei 2012

Einde Australië

05 Mei 2012

The Outback

08 April 2012

Reizen

22 Maart 2012

Avontuur

04 Maart 2012

Halverwege mijn studie
Niels

Ik ben van 6 februari tot 11 juni op reis, via deze pagina kan iedereen een beetje op de hoogte blijven. De reis zal gaan langs Hong Kong, Sydney(waar ik 6 weken ga studeren), oostkust Australië en Singapore.

Actief sinds 06 Feb. 2012
Verslag gelezen: 505
Totaal aantal bezoekers 15277

Voorgaande reizen:

06 Februari 2012 - 11 Juni 2012

Op reis in Australië

Landen bezocht: