Halverwege mijn studie - Reisverslag uit Bondi, Australië van Niels Meijdenberg - WaarBenJij.nu Halverwege mijn studie - Reisverslag uit Bondi, Australië van Niels Meijdenberg - WaarBenJij.nu

Halverwege mijn studie

Door: Niels

Blijf op de hoogte en volg Niels

04 Maart 2012 | Australië, Bondi

Hey mates,

Ik ben inmiddels halverwege mijn studie en hoef dus nog maar 3 weekjes te studeren voor de rest van mijn reis kan beginnen.

Ik ben weer 2 weekjes verder sinds mijn vorige verslag en ben al bijna een maand van huis. Sinds mijn vorige verslag hebben we in de dagen daarna nog heel wat goed weer gehad, maar vooral regen en delen van Sydney en New South Wales zijn onder water gelopen. Gelukkig heb ik vandaag weer een lekker dagje gehad op Manly Beach, al kwam het vanaf 6 uur ook weer met bakken uit de hemel. Vorige weekend zijn we naar het wildlife park Featherdale geweest met zijn 10en ongeveer van het huis hier. We konden daar met koala's op de foto en walibi's voeren dat was erg leuk.

Verder ben ik verschillende keren naar het strand geweest. Gistere zijn we naar de Blue Mountains geweest, maar dit was een dom idee. We konden helemaal niks zien door het slechte weer en zijn na 20 minuten weer terug naar huis gegaan. Al met al toch bijna heel de dag weg geweest want t was een ellendig stuk rijden en niet echt snelwegen.

In het huis hier zit nog een Nederlander en een Zwitser met Nederlandse achtergrond en zij zijn beide PSV'ers. Hierdoor hebben we nog een keer in de nachtelijke uren PSV Feyenoord gekeken, wat door het tijdsverschil hier om half 1 in de nacht begon.

Verder is het voordeel van zo'n grote stad dat er iedere avond wel ergens iets te doen is, dus daar maken we dan ook maar zoveel mogelijk gebruik van. Ik ben vanmorgen naar een andere kamer verhuisd. De kamer is iets kleiner en heb weer een andere roommate, daar zat ik niet echt op te wachten, maar ik heb er wel een tweepersoonsbed voor in de plaats gekregen.

Ik heb hier nog van alles te doen komende 3 weken en moet ook mijn trip nog plannen, want op 24 maart wil ik vertrekken. Ik hoop heel erg dat we hier nog wat goed weer krijgen, want dan is er niks beters als Sydney. Iedereen die berichtjes achterlaat en dingen stuurt allemaal bedankt, het is erg leuk om alles uit Nederland te lezen.

Groeten,
Niels

  • 04 Maart 2012 - 11:30

    Ria Holtmaat:

    G'day mate,

    Fijn dat alles nog goed gaat, nu alleen nog wat minder regenval.
    Heerlijk toch een trip plannen. Lopen er zat rond die je tips kunnen geven.
    Nog succes op school, en veel plezier met het maken van je reisplannen.
    Houw doe!

  • 04 Maart 2012 - 19:31

    Sjaak En Maria:

    Had je bijna je laarzen vergeten (grapje).
    Oei, we wisten niet dat daar psv-ers zaten, maar ja, komt goed moet je maar zeggen.
    We hopen dat het weer omslaat en dat je nog fijn kunt genieten van Sydney.
    Veel succes en doei!

  • 05 Maart 2012 - 14:14

    Gust En Corry:

    Hoi Niels,
    Fijn dat het goed gaat en leuk om je reisverslagen te lezen. Wij hebben gisteravond de site doorgekregen van je ouders, na een gezellig avondje schouwburg.
    En hoe bevalt de studie is je Engels al veel verbeterd? Ik denk wel dat het een geweldige ervaring is. Nog een paar weekjes studeren en dan heerlijk vakantie gaan houden. Ga genieten van je voorbereidingen en we blijven je volgen.
    Groetjes vanuit Hilvarenbeek waar het momenteel ook regenachtig en koud is.


  • 06 Maart 2012 - 21:26

    He Crododile Dundee:

    He Niels, leuk om je verhalen te lezen, en zo te lezen heb je het goed naar je zin.

    Ik ben wat aan het rommelen in de oude spullen van opa, en dan kom je van alles tegen.
    Kom ik net een agenda van oma tegen van 1989. En mijn ogen vallen op 22 augustus, waarin oma schreef:
    Niels geboren. Wij zijn 's avonds om zeven uur naar Tilburg.
    En dan op 27 augustus: Op de kinderen van B gepast. Hun zijn naar Marian.

    Hier in Nederland wordt het langzamerhand lente en gaan we de goeie kant uit. Op dit moment volg ik op teletekst ( want het is niet op TV ) de championsleaque-wedstrijd Arsenal tegen AC Milan. Spannend, want het is 3-0, terwijl AC thuis met 4-0 gewonnen had.

    gr. Bernard

  • 07 Maart 2012 - 17:48

    Je Vader:

    Hoi Niels,

    Het gaat inderdaad hard. Voordat je het weet is de cursus al weer voorbij. Hopelijk is het bij jullie de afgelopen dagen geen down-stemming geweest met de PSV-ers.
    Bij jullie behoorlijk veel regen maar hier vandaag ook. Echt guur weer. Hopelijk verandert het vlug want ik zie uit naar het voorjaar. Over een paar weken wordt de klok al verzet. Gebeurt dat bij jullie eigenlijk ook, zodat het tijdsverschil hetzelfde blijft?

    Het begint al een klein beetje te wennen dat je weg bent. De 'tecnnische' klusjes die altijd voor jouw rekening komen, zoals het aansluiten van de vijverpomp, zullen we nu zelf moeten doen. Maar dat gaat ongetwijfeld lukken.
    Groetjes,
    Pap

  • 08 Maart 2012 - 21:25

    Petra Van Nuenen:

    Hoi Niels,
    wat leuk om je reisverslag te lezen, het geeft een beeld van wat jij allemaal beleeft. Het weer is niet alles maar mogelijk ervaar je ook nog wat zon in sydney. Succes met de laatste studieweken en veel plezier met het plannen van je volgende reis. Wie weet wie je nog allemaal ontmoet.
    Hartelijke groet namens Jan, Janneke, Dirk en Maarten.

  • 11 Maart 2012 - 08:50

    Berthy:

    He lieve Niels Ik vind het geweldig om te horen dat je het daar zo naar je zin hebt Harimurti is nu op Bali Dus een beetje jouw kant op en ik ga de 20 ste
    Gisteren was ik in Brabant Reunie van de lagere school heel bijzonder Daarna heb ik met je ouders en Richard gegeten Was leuk hen ook weer even te zien.
    Vandaag is het hier ook een prachtige dag
    Ik wens je alle alle goeds Succes met je voorbereidingen voor je reis Als je nog tips wilt hebben voor je reis kan ik Menno vragen of ik zijn emailadres kan geven
    in elk geval veel lieve groetjes uit Amsterdam

  • 12 Maart 2012 - 11:24

    Lies Wijnen-v.d. Mei:

    Hallo Niels,
    Ik ken je alleen maar van feest- en rouwdagen bij je familie, maar ik vind het heel leuk om je verslagen te volgen. Goed, dat je studie en vakantie kunt combineren. Alle jongelui moeten eigenlijk zo'n kans krijgen.
    Ik weet niet, of je mij kunt plaatsen; ik ben weer een nicht van Berthy en Lies en draag dezelfde naam als de laatste en jouw opa en oma waren oom en tante van mij. Ik heb je moeder nog pas op haar werk ontmoet.
    Nog heel veel plezier en mooie en leerzame indrukken.

  • 14 Maart 2012 - 06:47

    Annelies:

    Hey Niels,

    Ik lees nu pas je verhaal, er is hier namelijk vanaf 5 Maart het een en ander veranderd. We zijn ouders geworden van een prachtige zoon Kai. Nu na een week zijn we al aardig gewend aan ons nieuwe leventje en komen we weer toe aan andere dingen zoals het lezen van jou site.
    Fijn dat je het zo naar je zin hebt. Hopelijk wordt het weer beter en kun je van een zonnig Sydney genieten. Nog een fijne tijd en tot je volgende verslag

    Liefs ons

  • 18 Maart 2012 - 11:02

    Berthy:

    He lieve Niels Ik ga dinsdag naar Bali Hoor de dat je bijna op reis gaat Wens je een fantastische tijd veel liefs uit Amsterdam

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Bondi

Op reis in Australië

Recente Reisverslagen:

26 Mei 2012

Einde Australië

05 Mei 2012

The Outback

08 April 2012

Reizen

22 Maart 2012

Avontuur

04 Maart 2012

Halverwege mijn studie
Niels

Ik ben van 6 februari tot 11 juni op reis, via deze pagina kan iedereen een beetje op de hoogte blijven. De reis zal gaan langs Hong Kong, Sydney(waar ik 6 weken ga studeren), oostkust Australië en Singapore.

Actief sinds 06 Feb. 2012
Verslag gelezen: 450
Totaal aantal bezoekers 15278

Voorgaande reizen:

06 Februari 2012 - 11 Juni 2012

Op reis in Australië

Landen bezocht: